Varför sparkas det alltid på folk som redan ligger?

Om folk tyckte att de tjänade på att vara hemma innan a-kassans höjning istället för att ta ett arbete, vad gör de inte nu då, när taket på ersättningen höjdes för ett bra tag sen? 
 
Varför får bara de som redan har hyfsad ersättning om dagen mer, medan vi som har så lite så att vi knappt har råd till mat, inte ens får så mycket som en krona i höjning?
 
Det borde faktiskt vara så att vi med lägst ersättning skulle fått en höjning istället, då de som redan har, faktiskt har så de klarar sig om de prioriterar sina pengar rätt. Eller tänker jag helt fel?
 
Skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, men får ta det i ett annat inlägg framöver, så håll utkik. 
 
imalesbian.blogg.se
2016-02-16 @ 19:43:44
URL: http://imalesbian.blogg.se/

Hej fin blogg du har, och det här undrar jag med

Svar: Det är helt sjukt att det bara är de som redan har, som ska "belönas" ytterligare genom att få ännu mer.Tack förresten. :)
bimbosessan.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bimbo?

Bloggen kommer att handla om mina tankar, funderingar och om mina åsikter om både det ena och andra.

RSS 2.0